Snälla plusgrader stanna!

De blir ju så här varje år, vintern kommer och går lite i taget och lika så vädret. Just nu är det plusgrader utanför dörren här och grusvägar samt ridbanan ute  börjar tina upp. Jag vet att det är alldeles för tidigt för att vintern ska ge med sig och jag vet att snön kommer att komma minst en gång till i år, men man kan väl få drömma?
 
Som det har skrivits tidigare har vi ju äntligen ett ridhus att rida i, men det är ganska litet och det är skönt att få komma ut på den stora utebanan vi har. Att rida i skogen har ju varit förenat med livsfara med isen som legat de senaste dagarna så det ska också bli härligt. 
 
Oavsett om vi får stå ut med vintern en sväng till så finns det en fördel, vi går mot ljusare tider och det märks verkligen! Solen är uppe längre och dagarna blir längre. Det känns som om man hinner mycket mer och att man får flera timmar, fast man kanske egentligen inte får den. 
 
Längtar till varmare väder och grönskan, gör ni också det eller är ni nöjda som det är nu? 
 
Mymind

Ja, med tanke på det istäcke som nu finns överallt där man brukar rida utomhus så skulle väl nog våren få komma. Fast lite längtar jag efter stadigt underlag och ordentligt med snö så hästarna skulle få träna på höga benlyft :). Men isen gjorde åtminstone idag att det i stället för träning blev massage för hästarna och myspys med "all tid i världen", vilket är jättebra ibland. Ett sätt att jobba på kontakten det också :).

Svar: Ja men precis det där myspyset ska inte underskattas det är ju superviktigt och härligt det med :)
Divorce your horse

Mymind

Ja, med tanke på det istäcke som nu finns överallt där man brukar rida utomhus så skulle väl nog våren få komma. Fast lite längtar jag efter stadigt underlag och ordentligt med snö så hästarna skulle få träna på höga benlyft :). Men isen gjorde åtminstone idag att det i stället för träning blev massage för hästarna och myspys med "all tid i världen", vilket är jättebra ibland. Ett sätt att jobba på kontakten det också :).

Svar: Ja men precis det där myspyset ska inte underskattas det är ju superviktigt och härligt det med :)
Divorce your horse

Emelie

Jag lagade dragkedjan på min vinterjacka idag, något jag skjutit på hela vintern. Så nu hoppas jag att det inte blir mer vinter :)

Emelie

Jag lagade dragkedjan på min vinterjacka idag, något jag skjutit på hela vintern. Så nu hoppas jag att det inte blir mer vinter :)

Emelie

Jag lagade dragkedjan på min vinterjacka idag, något jag skjutit på hela vintern. Så nu hoppas jag att det inte blir mer vinter :)