Bruttan goes desperate

JA, överskriften stämmer faktiskt. Jag menar hur svårt ska det va i hästlandet Sverige att få tag på en häst som man kan köpa. Mina krav är enkla: 3 år. Ja det är mitt enda krav, hästen ska vara 3 år. Det borde vara hur lätt som helst att hitta en passande häst men icke sa nicke. Problemet i detta underbara kalla land är också att när man väl hittar hästen med DET så svarar den förbaskade försäljaren alternativt försäljningstallet inte. Hur svårt ska det vara att KOLLA mejlen. Det verkar bara som att det är jag som lever i framtiden och har mejlen på mobilen. Ingen i Europa verkar ju ha denna fantastiska förmån i deras telefon. Det vore ju även förståeligt och överkomligt om försäljaren skriver att mejlen inte besvaras, men när det till och med finns mejlformulär på diverse hemsidor som är så enkla att fylla i så borde det också vara mycket enkelt att besvara.
 
Nej ni, försäljare verkar helt enkelt inte vilja sälja sina hästar. Allt är ju självklart, de har ju satt ut hästen på annons och skrivit ut att man kan mejla. Men det är ju glasklart att de inte svarar på sina mejl! Det är ju själva verket jag som är dum i detta… Eller? // Bruttan
 
 
 
 
 
 
Mymind

Verkligen surt att råka ut för sånt! "Nonchalans" att svara när någon verkligen är intresserad!? Hur tänker de då få nåt sålt? Jag har också undrat om felet är mitt och förtvivlat sökt efter andra sätt att ta kontakt om kanske mejlen är gammalmodig... Hoppas du hittar det du söker! :)

Svar: Ja man kan ju ringa också, fast det tar oftast mycket längre tid än vad det tar att skriva ett mejl, och sen om man vill kontakta någon utomlands så blir det dyrt att ringa också :( Tror att vi är moderna av oss, du och jag :) de är nog de som inte svarar på mejl som lever kvar på stenåldern ;)
Divorce your horse