luddigtvärre

Jaha… nu var den djävulska pälsfällningstiden här. Men det gäller ju att se fördelarna, nu kommer hästarna att bli extra vackra i den fina sommarpälsen. De kommer att se ut som små världsstjärnor! Hur jag kommer att se ut är däremot en helt annan story, hmmm… det kanske är riskfritt att ta en selfie utan att avslöja min hemliga identitet? Eller vad tror ni?    

 
Tuva Björnwall

gah den här perioden alltså..

Svar: ja hårigt värre...
Divorce your horse

Emelie

Älskar pälsfällningsperioden! Så mysigt att stå och pilla och skrapa och pälsen bara rasar... Jag är nog lite konstig...

Svar: haha... ja du är nog en av få som älskar pälsfällningsperioden :)
Divorce your horse

Beatrice Hanssen

Min häst har varit som en björn denna vinter, så det ska bli skönt när pälsfällningen är över! :-)

Sv: tack så mycket! :-)

Svar: Jag ser också fram emot pälsfällningens slut :)
Divorce your horse

Jenny

hahah!

Tror du att hästar kan bli mer känsliga under pälsfällningen? alla mina hästar hitills har tyckt att det var skönt med borstning under den perioden, men nu har vi fått hem ett nytt sto som inte alls tycker om borstningen.. Vet dock inte hur hon brukar vara annars heller men hoppas att hon blir bättre!

Svar: Det kan absolut vara så att vissa hästar blir mer känsliga under pälsfällningen samtidigt som vissa hästar njuter av att man borstar dem och hjälper dem att ta bort lite hår :) Ett tips kan vara att ge lite extra b-vitamin och att man gärna börjar ge det en tid innan det börjar fälla.
Sen behöver det ju inte bero på pälsfällningen heller, ston kan ju vara lite speciella. Jag har ett sto i stallet som inte heller gillar att bli borstad. Det spelar ingen roll om hon är mitt i pälsfällningen eller inte. Men hoppas att det i all fall blir bättre med din häst och att det är pälsfällningen som gör henne lite extra känslig :)
Divorce your horse

Tilda

Haha Molly fäller sjukt mycket just nu. Hittade vita hårstrån i matteboken som jag diskret fick gömma undan haha :)

Svar: Haha... ja det där känner man ju igen :)
Divorce your horse

Anonym

Min gamla dam har nästintill fällt klart redan! 😍 Måste ju bara älska våra inhemska raser❤️

Svar: Å så härligt! :D
Divorce your horse

Anonym

Min gamla dam har nästintill fällt klart redan! 😍 Måste ju bara älska våra inhemska raser❤️

Svar: Å så härligt! :D
Divorce your horse

Karoline

Ja usch för fällning! Tur för dem att de blir vackra annars hade jag nog gett upp med allt hår ;)

Svar: Ja man får se det positiva i det hela :)
Divorce your horse

Ebba Carlström

Såg ut som människan på bilden efter dagens hårborttagning... ingen favorit :/ men jag överlever :)

Svar: Vilken tur att du överlevde i alla fall :)
Divorce your horse