4:e advent

Det är väl knappast så att någon kan ha undgått att det är 4:e advent idag och mindre än en vecka kvar till julafton? Om det nu skulle vara så, så vet ni nu i alla fall. Här har det varit stor städning hela dagen, allt för att det ska vara fint till jul. Förhoppningar om att skapa lite mer julstämning och slippa städa så nära in på julafton gjorde att vi tog tag i det idag. 
 
Och visst blir det fint och trevligt när man har städat - men fy vad tråkigt det är! Ibland önskar jag att man kunde trolla som i Harry Potter - filmerna eller som i någon annan film med magi. Men så inser jag att vi lever ju faktiskt inte i en sådan värld. Då kan jag önska att vi kunde hyra in städpersonal, för det finns ju faktiskt och det skulle man kunna göra. Tills jag inser att vi har alldeles för många hästar för att kunna lägga pengar på det. Så, då finns det inget annat val än att ta tag i det själv. 
 
Som tur är vi många som kan hjälpas åt och då går det lite fortare, även om det fortfarande, i min smak, tar alldeles för långt tid. Nu är det bara stressen med de sista julklapparna, sista förberedelserna och något annat som säkert glömts bort. Ska inte julen handla om fridfullhet och lugn? Hmmmm... 
 
 
 
Mymind

Ja, det är ju det som mulen på bilden försöker säga: Ta det lite lugnt, jag gillar inte när ni stressar i min närhet! Som en känd julvisa: När juldagsmorgon glimmar, jag vill till stallet gå... :) Absolut! och utan stress och bråk... Va skönt att ha städningen fixad, då är det bara att sätta sig ner och äta gott då...?

Svar: Ja nu blir det att försöka ta det lite lugnt, men Bruttan hon har förberett en hel lista med "roliga" (bara i hennes värld) pyssel som vi ska göra. Fixa gran och pepparkakshus och sådant där juligt som ska vara så kul ;)
Divorce your horse

Lina

Usch ja, här städas nästan var dag, men ändå känns de som man inte hinner och då har jag bara två hästar... haha

Svar: Ja det är ju helt hopplöst med allt som ska göras in för jul, man tror att nu är jag klar och sen så hittar man på tusen andra saker som också måste göras... Haha
Divorce your horse