Vad är mat???

Ja, det är någonting som man stoppar i munnen, tuggar och sväljer för att få i sig näring och energi. Det visste säkert många av er. Men jag tror att en hel del ryttare glömmer bort att maten ska in i munnen, det räcker helt enkelt inte att titta på den.

När man är på tävling blir det oftast mycket stress och nervositet som gör att vi helt enkelt glömmer bort att äta. Det som även är en stor nackdel är att har du inte mat med dig så går det endast att köpa korv eller hamburgare på tävlingsplatsen. Vilket är tveksamt om vi kan räkna som en bra måltid för en aktiv ryttare.

Vi måste helt enkelt svälja vår stolthet och inse att vi äter väldigt dåligt. Börja planera och käka mera! 

 
Horsesbystewart

Word...

Maja

Så sant! Måste ta tag i min kost igen alltså... :s

Svar: Visst är det...
Divorce your horse

MADDISENJ.SE

Så sant det du skriver, viktigt med kosten och tyvärr så finns det sällan bra mat att köpa sådär!

Svar: Ja det är väldigt synd att det inte finns bra mat att köpa på tävlingar.
Divorce your horse

Emma Grann Fotografi

Sant!

Svar: Visst är det :)
Divorce your horse

HJJONSSON

Bra inlägg!

Svar: Tack! :D
Divorce your horse

Sabina

Tack för din kommentar :) Så sant med detta inlägget

Svar: Visst är det lite sanning i det :)
Divorce your horse

Linnea (linneastars)

Svar: Tack

MADDISENJ.SE

Ja verkligen, man tycker inte att det borde vara så svårt att ha nyttigare alternativ!

Svar: Nä man tycker ju inte det, men tydligen så är det väldigt svårt...
Divorce your horse

Marica

Sååå sant! :D haha nog för att det är förbannat gott att ta en hamburgare på tävlingsplats men ändå ;) VÅGA ÄTA MER! ;)

Svar: Du har så rätt, svårt att slå en hamburgare de är ju väldigt goda :D
Divorce your horse

milina.blogg.se

eftersom jag är vegetarian så blir det sällan skärpmat för min del, finns inte så mycket skräpmat till oss vegetarianer, vilket bara är bra iofs ^^

Svar: Man kanske skulle satsa på att bli vegetarian, fast jag skulle nog inte klara av att leva utan kött.
Divorce your horse

N

Haha älska donken

Svar: Visst är det gott :)
Divorce your horse

Dressyrteamet

Man kan ha med sig pastasallad :) håller med om att det ofta är dålig mat på tävlingar. ibland är det iaf dagens rätt.

Svar: Brukar också ta med mig mat, tycker att potatissallad och rostbiff fungerar väldigt bra :)
Divorce your horse

Vanessa

Jag brular ha med mig npgon extra god macka med sallad och så. Skulle aldrig kunna rida in på banan med tom mage. Dock skulle jag aldrig stå över en måltid, älskar mat precis som mina hästar gör ;)

Svar: Älskar mat jag med :)
Divorce your horse

Elsa Sophie S. Varnäs

Helt rätt skrivet! Jag personligen tappar aptiten helt och hållet när jag har varit stressad, eller liknande under en längre period. Att äta rätt och tillräckligt mycket är så viktigt!!

Svar: Tack så jättemycket för dina fina kommentarer! :D

Svar: Känner igen mig, brukar också bli stressad och äta för dåligt
Divorce your horse

emelie andersson

sv: haha ja det kan man undra :)

Denise

Ja det är lätt att man glömmer bort att äta när man har fullt upp! :)

Svar: Visst är det de :)
Divorce your horse

K

Och därför har jag alltid egen mat med på tävling, samt hoppar av glädje när jag inser att de har dagens, typ i alla fall ;). Jag är trots allt ute på tävlingar runt en 30 helger per år, varav det ibland är tre dagar på rad, och så gott är inte hamburgare direkt...

Svar: Har nästan alltid med mig mat jag med :)
Divorce your horse

Kajsa

Jag lyckades visst inte få med mitt namn...

Josefine

Håller helt med! Korv i börd och hamburgare täcker sällan en bra måltid. Speciellt när man är igång så :/

Lina

Så sant!
Blir alltid korv eller hamburgare när jag är på tävling.
Äter alltid frukost hemma men efter mina starter eller mellan måste ju något intas.
Sedan köps det såklart alltid godis med, gärna choklad fast jag inte ens tål det! (laktosintolerans)

Svar: Choklad är ju väldigt gott så förstår varför du inte kan hålla dig ifrån det, trots allergin :)
Divorce your horse

emelie behrmann

Mina tankar går såhär en söndagsmorgon med X antal timmar planerade i stallet.
Om jag äter frukost OCH matlåda nu så behöver jag ju inte äta på hela dagen, För vem har tid med det när boxar ska mockas, svansar ska flätas, hovar ska broddas mm
#såjävlarobin

Svar: Hahaha.. Ja så kan man ju också tänka :)
Divorce your horse