Så det här med julledighet

Så, jag tror vi måste prata m det här med julledighet. En dle är ju redan tillbaka på jobbet för länge sen, men jag sitter och njuter av den sista helgen innan jobbet drar igång. En av fördelarna med att vara lärare och att ha feritjänst. Nu på morgonkvisten satt jag och tänkte tillbaka på ledigheten, hur har den egentligen varit? Jo, den har till stor del handlat om:
 
- Städning och utröjning av allt som tänkas kan. Mycket roligt, eller nja, eller jo. Jag är lite kluven här... Visst var det kul att fixa om garderoben, men det andra, nja, det är mest tråkigt. 
 
- Jobb med vår webshop, vilket har varit fantastiskt lärorikt och roligt, men även svårt. Ni som inte varit inne sen vi lanserade kan hoppa in och se att den är lite förändrad vad gäller startsidan. Berätta gärna vad ni tycker om den! Ännu finns det saker att fixa och göra. Vi har en hel del produkter som måste fotas och läggas upp. 
 
- Stress över att vårterminen på jobbet kommer att gå fort och mycket ska hinnas med. Tankar om vad jag vill att eleverna ska lära sig och hur jag gör det på bästa sätt.
 
- En ny häst har kommit, som är fantastiskt söt och trevlig.
 
- Mina älskade Veredeus Guarnieri stövlar har till slut gett upp. De har funnits med i många år, men tillslut sa dragkedjan stopp. Nästan så att jag grät, dels för att det är tråkigt då de blivit så sköna, dels för att de är dyra och dels för att jag vet vilka skavsår jag kommer få av ett par nya. 
 
Detta är bara ett axplock av vad ledigheten har bestått av och lite därför bloggen inte varit helt på topp. Som ni märkt fungerar inte längre .se hit, untan nu är det blogg.se som gäller. Detta för att .se domänen håller på att  pekas om till vår webshop. En hel del förändringar och en hel del som hänt helt enkelt. 
 
Hur har eran julledighet varit? Har ni börjat jobba än eller går ni i skolan? 
Emelie

Ta stövlarna till en skomakare så fixar de nya dragkedjor :)

Svar: Japp gjorde det :) Hoppas att det blir bra :)
Divorce your horse