När hästen är lite schizo

Så kan livet vara ganska intressant. Ta nu detta med en nypa salt, jag tror inte på riktigt att Hamburgerhästen (Sam) lider av schizofreni på riktigt - då hade det varit läskigt vill jag lova! (och man kanske egntligen inte ska skoja om en sådan sjukdom, men ändå) Och ibland undrar jag på allvar om han inte är lite kluven den där hästen. 
 
Som idag, så red jag i ridhuset och hade ställt upp ett litet kryss på medellinjen och lagt fram några travbommar längst långsidan. Han ser bommar ganska ofta (inte att vi rider över dem varje dag, men de finns ändå på plats, så att säga). Vi började skritta fram och gick förbi bommarna, inga problem, för ärligt, varför skulle det vara det? Sen skulle vi baraskritta förbi kryssen och då, då blir han rädd! Shit pommes, det stod ett monster där! 
 
Jag ignorerade att han var rädd och red fram ordentligt, travade över bommarna och sen hoppade vi över krysset. Han tittade inte dte minsta! Han kunde inte brytt sig mindre utan skuttade över så fint. Så antingen var det fantasin i hans fina huvud som spelade ett spratt i början eller så glömde han senare under passet helt enkelt bort att det var ett monster där tidigare. 
 
Inte vet jag, men superfin var han i alla fall idag. Har ni också hästar som ena stunden kan hoppa till för något och sedan nästa inte bry sig ett dugg?
 
Ovsett vad han har där innanför så är han otroligt fin på alla sätt och vis
JenniferDressage.se

Ja alltså jag tror nog helt seriöst att min häst har någon slags diagnos för hon är inte normal på en fläck. Hon har två personligheter och är inte alltid så lätt att förstå sig på 😂 Man får ta henne för den hon är, vissa dagar är hon världens snällaste och andra ett litet monster, hehe. ❤️ Undrar verkligen om hästar kan ha vissa av de psykiska diagnoserna som finns hos människor? Skulle vara intressant att veta..