Total friskrivning!

Hehehe… ja nu har jag kapat bloggen igen! Jag, Juristen som har så himla mycket vettigt att säga tänker informera er om några ytterst viktiga saker. Det viktigaste av allt är förstås att jag totalt friskriver mig från samtliga synpunkter som jag kommer att yttra.

 

Nr 1. En häst kommer alltid att vara en häst. Den är varken mer eller mindre och den är definitivt ingen get även om den förstås kan vara väldigt fet… 

Nr 2. Om du inte äger en häst så kommer ditt liv vara extremt mycket mer lyxigt. Tänk er tjejer (och killar) en dag på spat kanske inte är helt fel? Men…men… lerinpakningar från stallplan är väl inte helt fel det heller?! Haha… hästfolk alltså de är inte riktigt kloka.

Nr 3. Vi tog redan det här i punkt nr 2. Hästfolk är inte kloka och jag tror att ni förstår precis vad jag menar. No hard feelings, men jag VET att ni förstår vad jag menar, så varför inte skicka iväg en kommentar och berätta vad det knäppaste du har gjort pga. av den söta hästen.     

 
Mymind

Hej du! På nummer 1 svarar jag: Du har rätt i det mesta, men den är mer än en häst, den kan bli en så bra terapeut och kompanjon så du inte anar! Men där gäller inga juridiska paragrafer i skriftligt avtal, där gäller ärlighet, öppenhet och vilja att samarbeta, från båda hållen. På nummer 2 säger jag: Inte nödvändigtvis! Jag minns så bra de gånger när jag haft ett bra "samarbetspass" med en häst och jag flera dagar efteråt, när jag tänkt på det, blivit varm inombords, lett sådär fånigt för mig själv och tänkt: vilken lyx att få såna stunder i livet! Lyx kan definieras på många sätt... :) På nummer 3 kunde jag ju svara: Tja, bland annat att jag sitter här och svarar en häst-o-tokig jurist som fabulerar på en trevlig blogg! Det är rätt knäppt, egentligen! :)

Svar: Tack för ditt mycket trevliga svar till mig den häst-o-tokiga Juristen :D
Divorce your horse