Fru Adel, dags att byta jobb?!

Vi brukar ju ofta driva lite med Fru Adel om att hon åker av lite till höger och vänster. Nu har hon dock hållit sig stadigt kvar i sadeln, och kanske hände det som hände idag, just därför. Hon har inte åkt av någon häst idag, men jag undrar om hon inte skulle föredragit det? Jag tycker nog att hon borde byta jobb snarast, hon är som gjort för att passa in i en komedi eller en tecknad film. Om ni tycker detsamma får vi se i slutet av detta inlägg.

Dagen började med att Fru Adel provsatt några soffor på en möbelaffär. Inte för att hon ska ha någon soffa. När Fru Adel satte sig i tredje soffan tänkte hon för sig själv: ”Jo, men denna var ju skön… AAAAAJJJJ, satan, det är något som gör ont i mitt ben!!!” (Se framför er hur Fru Adel flyger upp ur soffan och viftar med armarna). Tror ni inte att hon då har blivit getingstucken i benet?!

Men hennes dag slutar inte där. Hemma där ett gammalt fönster skulle dras igen på magasinet som renoveras stod hon och drog, och drog, och drog och så sa det bara PLOPP och Fru Adel for i värdens fart bakåt. Haken hon drog i lossnade från fönstret. Fru Adel for som sagt bakåt och satte sig på en spik! Upp igen for hon och skrek ut. Det blev som tur bara en fin reva och inte en spik som stack ut från rumpan!

Jag kan inte hjälpa att skratta lite åt Fru Adels dag och tänka att nu får hon nog ge upp läraryrket och jobba inom något lite roligare. Jag kan också meddela att jag var snäll nog och red Svanhästen åt henne, då hon hade lite svårt för att sitta. 

Tilda

Haha ojdå vilken otur hon haft idag! :)

Svar: Japp det kan man lungt säga :)
Divorce your horse