Det frågvisa barnet

Flera av er var lite nyfikna på att höra lite mer om de knäppa saker som jag upplevt och har hört på b.la. tävlingar. Det finns så mycket att berätta och jag ska försöka att ägna lite fler inlägg åt att berätta lite fler historier. Jag ska ta en spade och gräva runt lite i mitt minne och så får vi se vad som hamnar på papperet när jag har rotat klart. Det som så här direkt kommer upp i mitt huvud är en diskussion mellan en mamma och ett frågvist barn på en tävling.

 

Fråga 22(?) ”Mamma, mamma, varför har hästen mössa på sig?” frågar barnet.

”För att det är fint” svarar mamman.

”Aha… men fryser den?”

”Nej det fryser inte”

”Så det är bara för att det är fint? Jag tycker inte att det är fint”

”Ibland så används den för att den inte ska höra när jobbiga barn ställer jobbiga frågor, för om den hör dig blir den livrädd”

”Men….” Ungen avbryts   

”Titta där kommer en häst utan mössa, nu måste du vara tyst så den inte blir skrämd!”

 

Tystnaden varade ungefär 2 minuter och 3 sekunder innan nästa luv-beklädda häst äntrade banan. Ungefär då resta jag mig upp för att göra i ordning min häst, jag valde att lämna luvan i bilen för att skona alla på läktaren.

 Tack till Karolin och Louise
Tilda

Haha!!! :)

Svar: :D
Divorce your horse

Nicole

Hahaha! :D

Svar: Kul att du gillade inlägget! :)
Divorce your horse

Escaping Reality-ett nytt liv

Fantastiskt, den mamman är min nya idol!

Svar: Haha, min med ;)
Divorce your horse

Vanessa andersson

snygg mössa måste jag ju säga i alla fall!! :D

Svar: Kul att du tyckte det :)
Divorce your horse

Emelie

Väldigt snygg luva!

Hört på en film från en körtävling, barn till sin mamma: - Varför är dom utklädda?

Svar: Haha.... "varför är dom utklädda" måste ju vara bland den bästa kommentaren någonsin :)
Divorce your horse

Tuva Björnwall

Hahaha :')

Svar: :D
Divorce your horse

Karoline

Hahaha! Underbart sagt av mamman :)

Svar: Ja men eller hur :)
Divorce your horse

Emma Elfstrand - elfstrands.se

Haha, underbart!

Svar: Ja men eller hur :)
Divorce your horse

Alicia

Hahaha, alltså 😂

Svar: :D
Divorce your horse

Denise

Haha! :'D

Svar: :D
Divorce your horse

Neapocalypse - HÄSTIGA VLOGAR!

Åh roligt!! :D

Svar: :D
Divorce your horse

Anonym

Hihi du är en storsint människa som lämnade luvan! Tack själv för en underhållande blogg 😘

Svar: Kul att du gillar min blogg det var väldigt roligt och värmande att höra! :D
Divorce your horse

Lina

haha =D

Svar: :D
Divorce your horse