Vad vill du bli?

Så nu kan man väl säga att skolan och jobb har dragit igång på riktigt för de flesta efter sommarlov och ledighet. Fru Adel berättade att hon nu fått nya klasser att undervisa i och att allra första lektionen alltid blir en ”lär känna lektion”. En sån där lektion som yngre barn verkar uppskatta, men som jag vet att jag tyckte var helt onödig när jag gick i gymnasiet.
 
Fru Adel har fått diverse frågor från eleverna som börjat i mellanstadiet. Alltifrån frågor som är ganska normala så som: hur gammal är du? Vad har du för skostorlek? Hur lång (hmm, kort?!) är du? Vad väger du? Har du färgat håret? Vad gillar du? Till lite mer konstiga frågor som: Gillar du blod? Har du ätit människa? Har du varit med i något krig?
 
En fråga som hon ofta får är: Har du alltid velat bli lärare? Ville du verkligen inget annat när du var yngre? Fru Adel brukar svara något i stil med: jo, när jag var i er ålder ville jag ju bli hoppryttare på elitnivå. Men sen stötte jag på några lärare som jag ville visa hur man var en bra lärare för, så då blev det så.
 
Jag kan komma ihåg den där frågan, som ofta ställdes när man var ung: vad vill du bli när du blir stor? Jag kan också komma på vad alla andra svarade: astronaut, polis, brandman, jurist, eller som Bruttan: skådis. Jag däremot, jag svarade nog aldrig direkt på frågan, för jag vet inte vad jag vill bli och jag jobbar fortfarande på det. Vad vill jag bli? Tja, att bli rik vore det absolut bästa i och för sig…
 
Vad vill du bli när du blir stor? Vad har du för mål och drömmar?
 
 
 
Sandra AW

Jag vill jobba med hästar och mitt största mål är att få rida OS :)

Svar: Låter som en härlig dröm :)
Divorce your horse

Sandra AW

Jag vill jobba med hästar och mitt största mål är att få rida OS :)

Svar: Låter som en härlig dröm :)
Divorce your horse

Julia Forsbacka

jag ska bli hippoloooooog :D

Svar: Härligt! :D
Divorce your horse

Sanna

Ja, drömmen vore väl att ha en egen gård och att kunna skrutta runt och rida fina hästar hela dagarna. ;) Mer realistiskt så är väl målet att min e-handel ska växa och tjäna så pass mycket pengar att jag kan leva hyfsat gott och ha ett par fina hästar att rida vid sidan om jobbet. :)

Svar: Låter som en bra dröm och det andra låter inte som en dålig kompromiss heller :) Lycka till med din e-handel!
Divorce your horse

Tilda

Jag vill jobba med hästar men innan det kanske det blir frisör eller stylist! <3

Svar: Spännande med frisör och stylist, det kan nog vara ett riktigt roligt jobb :)
Divorce your horse

Lina

Jag ville jobba med hästar men efter att ha testat det är det absolut inget yrke jag vill jobba med och eftersom jag har kass rygg är det inget för min kropp heller.
Jag är ju 25 så tiden går och jag tror jag hittat det jag vill göra och jag har det yrket nu och det är undersköterska, göra skillnad var dag och finnas där för andra.

I framtiden så vill jag ju såklart ändå lite mer och det är att kunna erbjuda inridning av hästar eftersom jag vet att det är en sak jag är bra på men det får framtiden utvisa eftersom jag har kass rygg =/

Svar: Härligt att du har hittat ett bra jobb som du trivs med det är det allra viktigaste! :)
Divorce your horse