Om, om är bra...

Jag har idag lärt mig att de gamla klassiska Disney-filmerna inte längre är lika populära bland dagens unga som de en gång i tiden var. Själv har jag heller aldrig varit ett riktigt fan av dem, men Fru Adel, hon kan nog sjunga varenda låt utantill och kan nästan alla repliker. Vi kom därför in på Herkules, där de två medhjälparna till Hades, Skrik och Panik ofta misslyckas med sina uppdrag.

De ska bland annat göra Herkules dödlig, men får inte i honom all vätska och de börjar skräckslaget prata om hur rasande Hades kommer bli, om han får veta något, varav den ena säger:

- Om… Om är bra!

 Och lite så är det i ridningen också, det här med ordet om. Om jag inte hade varit försenad, om framridningen varit bättre, om ryttaren innan inte ramlat av, om jag inte rivit bommen hade jag vunnit, om jag inte fått väja där och om hästen inte hade varit tittig. OM, om är bra när det kommer till att bortförklara varför det inte gick som man tänkt sig. Istället för att rannsaka sig själv, nej, jag rev för att vi red för fort och därför vann vi inte. Det går inte att säga vad som hade hänt om bommen legat kvar, med största sannolikhet hade tiden inte varit lika snabb eftersom du hade tagit en halvhalt innan.

 - Om... Om är bra! Eller?

 
mymind

"Om jag skulle stänga datorn och diska..." "Om jag skulle ta mig en promenad runt huset i alla fall, det må då spöregna..." "Om jag hade mer tid, skulle jag satsa på att..." "Om jag skulle önska den där bloggaren en riktigt skön allhelgonahelg! Kanske hen behöver det?!"
Om, om är bra!! :)

Svar: Så härlig du är :) Hoppas att du får en riktigt bra och trevlig allahelognahelg!! :)
Divorce your horse

Lina

Om är väldigt bra ;)

Svar: Hihi... Ja men eller hur :)
Divorce your horse

B.

Haha... Härligt inlägg och väldigt sant! youtube klippet är som grädden på moset haha.... XD

Svar: Kul att du gillade inlägget och ja visst är det lite sant :)
Divorce your horse