Liv eller död?

Jag är inte direkt rädd om mig och inte heller direkt rädd för nya utmaningar. Men jag har helt klart respekt för fälttävlan och dess terrängritt. Samtidigt har jag alltid velat testa, hur härligt och coolt vore det inte att hoppa de där fantastiska hindren i naturen? Men samtidigt, de är höga och de är fasta, och det finns ändå en rädsla att gå omkull i en lerig, brant backe efter ett hinder.

Kanske vore det här nya med fälttävlan inomhus någonting för mig? Vad jag vet var det under SIHS 2014 som man gjorde det första gången i Sverige. Men det har säkert funnits längre. Så vem vet, det kanske vore något att satsa på? Ser i alla fall hur roligt ut som helst! Här är en film från förra årets inomhus fälttävlan under SIHS: 

 

Vad tycker ni? 

Om ni tyckte att det såg roligt ut kan ni ju också se hela sändingen från igår HÄR

Vanessa andersson

Jag tycker det är fräckt och jag var funktionär på SM och Em i fälttävlan, men så läskigt! Fasta hinder och nä usch. Skulle inte vilja utsätta varken mig eller min ponny för de..haha lite ynklig är jag nog

Svar: Ja men visst är det lite häftigt men samtidigt en gnutta läskigt :)
Divorce your horse

Escaping Reality-ett nytt liv

Det ser jättekul ut, jag hade aldrig vågat själv men gillar verkligen idén!

Svar: Ja men visst ser det roligt ut :)
Divorce your horse

sabina

Det ser jätte roligt ut. På klubben jag rider för har lite olika varianter av hinder i sommardagen som man kan hoppa lite som typ fälttävlan och det är allt från att hoppa över en eka som ligger i diket, grindar osv.

Svar: Det låter roligt :)
Divorce your horse

Neapocalypse - en alternativ hästblogg

Ifall Clooney och jag någon gång kommer till den nivån att vi kan börja ridträna på riktigt ska vi köra terräng! Så kul!

Svar: Det tycker jag absolut att ni ska göra :)
Divorce your horse

Jen

Jag ÄLSKAR fälttävlan! Red mycket på ponnytiden. Mitt problem är bara att ska jag göra något vill jag göra det bra, jag vill upp i klasserna och inte bara rida de lägsta. Men går man upp klasserna blir de fasta hindren högre och någonstans där går min gräns för mod. Jag kan hoppa hur högt som helst så länge bommarna faller, men fasta hinder... njä =P

Svar: Kul att du gillar fälltävlan och att du fick chansen att rida det mycket under ponny åren, det verkar vara en riktigt häftig sport om än en gnutta farlig ibland
Divorce your horse

Emelie

Verkar sjukt roligt! Älskar din blogg!

Svar: Tack så jätte mycket!! :) Det var väldigt roligt att höra blir så glad! :D
Divorce your horse

my

Jag håller med dig! Jag hoppar bara väldigt låga hinder om de är fasta. Skulle inte våga ge mig på höga ifall något skulle hända!

Svar: Ja låga fasta hinder skulle jag nog också klara av :)
Divorce your horse

Emelie

Äsch, lite måste man ju våga här i livet! Min groom kvider lite ibland när vi kör hinder, men i nästa andetag säger hon sen: - Det är ingen sport om man inte kan dö!

Svar: Haha... Så sant så ;)
Divorce your horse

Ellen

Med dagens teknik tycker jag att det borde kunna göras säkrare hinder. Hinder som löser ut. Vet att det kommit endel men det är ändå inte särskilt vanligt förekommande.

Men annars låter ju inomhusfälttävlan riktigt roligt. Jag har tävlat lite debutant fälttävlan, känns lagom högt, haha. Har tränat upp till enstjärniga hinder men där går min gräns.

Men det är en häftig sport, helt otroligt när man ser OS-banorna och hur enkelt vissa kan lösa den enorma utmaningen. Sjukt!!

Svar: Ja det har ju gjorts en del säkra hinder men som du säger så används de inte särskilt mycket vilket är lite konstigt. Men hur som så är det en häftig sport och som du skriver så är det är det både inspirerande och häftigt att se hur ekipagen löser de svåra utmaningarna på tävlingsbanorna :)
Divorce your horse

Lina

Kollade på direktsändningen detta året, skulle varit på plats men så blev det inte tyvärr.
Läskigt när ena hästen missbedömde hindret tyvärr och sedan gick omkull =(..

Svar: Ja ibland blir händer de ju att de blir missbedömningar och missförstånd som gör att olyckan är framme :(
Divorce your horse