Den självgående hästen

I den bästa av värdar skulle det finnas en häst som klarade av all stall skötsel med mockning m.m. helt själv det skulle ju helt enkelt vara väldigt praktiskt rent tidsmässigt. Dock så befarar jag att om en sådan häst existerade så skulle den kosta mycket mer än vad jag själv någonsin skulle ha råd med, men tanken är ändå något kittlande.

 Hej då grep, kratta och sopborste! Eller inte... 
Elsa Sophie S. Varnäs

Din blogg är verkligen unik! :)
Svar: Ja precis, du har helt rätt!

Svar: Ja den är inte riktigt som alla andras ;) Roligt att du gillar den :D
Divorce your horse

Maja Wallström

Haha!

Svar: :D
Divorce your horse

Cecilia Lundberg

Eller att kraken skulle lära sig lägga allt i en hög i ett hörn skulle göra saken myyycket enklare. >_>

Svar: Ja men precis bara det skulle vara tillräckligt :)
Divorce your horse

Sara Stina

sv: Tack snälla :D

Hanna Victoria Sahlqvist

Haha eller att dricka ur sin vattenhink i boxen på natten (han dricker oftast bara när han kommer ut i hagen ahha) så jag slipper trassla ut med en full vattenhink som är snor tung x)
kram Hanna!

Svar: Ja det skulle ju vara bra mycket enklare ;)
Divorce your horse

Johanna

Bara jag som tycker att det skulle bli sjukt tråkigt om hästen gör allt själv!? Jag blir glad varje gång jag får chansen att mocka. Dock så är jag ju inte en av de personerna som måste mocka, sopa osv varje dag då jag inte har egen häst. Borde snarare lägga en annons i tidningen och se hur många som vill anställa mig som mockare. ;)

Svar: Ja det är väl lite skillnad om man inte måste mocka varje dag, då kan även jag förstå att det kan vara skönt och det rensar skallen på alla andra tankar :)
ps. Jag tar alltid emot skitskyfflare ;)
Divorce your horse

Emelie

En självgående häst kanske jag inte skulle vilja ha, men jag tycker det finns mycket i stallmiljön som skulle kunna effektiviseras.

Jag hade en gång en idé om hur man skulle slippa kvällsfodringarna, http://exaequestrian.wordpress.com/2014/02/08/stenaldern/ , men numera går mina hästar ute såpass länge att de får sin nattamat direkt när dom kommer in.

Svar: Ja den där idén skulle nog bli en storsäljare om man skulle kunna bygga det på ett kostnads effektivt sätt! Utgödslingssystem är även någonting jag drömmer om :)
Divorce your horse