Att kasta sig in i hetluften eller inte?

Ingen har väl missat det stora bloggbråket som pågår just nu. Jag fick en förfrågan av DENNA bloggare att skriva min åsikt om det hela. Och visst kan jag göra det, men vad tycker jag egentligen…?

Vissa kanske kände sig väldigt klämda när de läste ursprungsartikeln skriven av Ulrika Fåhraeus och jag kan verkligen förstå det, däremot så förstår jag även tanken med artikeln och kan hålla med om vissa argument. Jag själv däremot känner mig inte klämd på något sätt, jag är ju lite av vad, man skulle kalla osynlig och delar således inte med mig av min klädstil. Oavsett vad jag bär på min kropp så påverkar jag ingen av er med det. Selfie risken är ju även den oerhört låg på min blogg, så några nakenbilder är ju inte särskilt relevant.

Jag tycker att människor ska bära de kläder som de känner sig bekväma med. Är den bekväma outfiten från Chanel eller kanske ett kap från second hand, så spelar ju det inte mig någon roll. Det är ju helt upp till dig. Bloggar som skriver om kläder och mode kommer det alltid att finnas, det är inte människor vi kan sätta bakom lås och bom. Så det är helt enkelt upp till dig som läsare att välja om du vill läsa det eller inte.

Isabelle

sv: Ja , den naturen är fantastisk :D

Emma Elfstrand - elfstrands.se

Håller med dig! Och sen så fattar jag inte varför den här debatten dyker upp först nu. Jag skrev ett inlägg om utseendehetsen i stallet för flera månader sen när forskningen presenterades som visade på detta, så jag blev mest förvånad över att både debattartikeln och alla följande blogginlägg dyker upp först nu, haha ;)

Svar: Om du frågar mig så tror jag att detta bara blåste upp till en stor grej då ursprungs artikeln pekade ut en stor bloggare. Hade artikeln inte varit skriven med någons namn i då hade nog alla bara läst och hållit med. Ska jag vara lite ärlig så tycker jag att det är lite löjligt att de blir så stor grej av det och att det blir värsta bråket. Men vissa bloggare kan göra precis allt för att öka trafiken på sin blogg, så jag är inte förvånad ;) Men tyvärr så går syftet förlorat på vägen.
Dina inlägg däremot går inte förlorade på vägen, du är en sann förebild för unga människor och skriver alltid tänkvärda och bra inlägg, med fokus på rätt sak! :)
Divorce your horse

Molly Bergh

Jag gick själv med i debatten då jag tolka det som att det skribenten skrivit att Tyra bidrog med utseendefixering vilket egentligen är fel då Tyra är den mest öppna bloggaren med alla privata saker och hon vill inte framställas som "perfekt". Dock är det lite tråkigt att artikeln så fick så stort genomslag då skribenten fick det svaret hon antagligen ville ha. Jag tyckte i alla fall att artikeln var lite för dumt skrivet, för om det skulle varit mitt namn nämnt i artikeln skulle jag antagligen ha tagit illa upp av den. Så det är väl lite olika från person till person också hur man tolkar artikeln!:)

Svar: Jag kan verkligen hålla med dig och tycka att det är väldigt klumpigt av skribenten att peka ut specifika personer. Hade hon skrivit artikeln och utelämnat personerna så hade det i mina ögon varit mycket bättre! Förmodligen hade hon även fått med håll, från läsarna. I grund och botten förstår jag även vad hon vill få fram och jag själv känner mig ju inte klämd på något sätt. Kanske är det därför jag kan se bortom hennes dumdristighet och förstå vad hon i grund och botten ville förmedla :)
Divorce your horse

Emelie Andersson

Jag har läst hennes blogg Ponnymamman tidigare, men nu är det slut med det. Själva artikeln i sig, utseendehetsen, är inget nytt. Men jag tyckte det var vääääldigt lågt att ge sig på personer som hon gjorde och jag förstår att dom reagerar! :(

Svar: Tack, Molly var riktigt söt. Blev lite lycklig att hitta en bild på henne sen tidigare! Synd bara att det bara fanns en endaste. Och tack igen, det är riktigt kul att se att det händer någonting med oss, inte bara stå o trampa på samma ställe liksom. :)

Svar: Ja det håller jag med om att det var dåligt att hon pekade ut specifika personer, och själv skulle jag inte göra på det sättet. Däremot så är detta inget nytt i bloggvärlden, tråkigt men sant... Ska jag vara ärlig så kan jag inte räkna upp många storbloggare som har rent mjöl i påsen och är helgonet själv. Kanske därför som jag nästan aldrig läser de mest kända bloggarna utan håller mig till bloggar som i mina ögon är vettiga så som te.x. Systrarna Elfstrand :)
Divorce your horse

Emelie Andersson

Jo precis, alla är inte änglar. Jag hängde som sagt upp mig på hennes tokiga uthängningar, sen hade hon inte bra fakta heller. Ska man skriva om något sådant så ska man tusan i mig vara påläst och inte ge sig på enskilda. :)

Svar: Vi får hoppas att hon har tagit lärdom till nästa gång :)
Divorce your horse

Emmy

Skulle vara kul om du skulle kunna kommentera mitt senaste inlägg och komma med lite förslag om vad mina kommande åsikts inlägg kan handla om! :)

Svar: Absolut visst ska jag göra det :)
Divorce your horse