Äntligen! Nu förstår jag.

Nu har jag, den mystiska skrivaren äntligen kommit på vad problemet är. Som ni vet så skrev jag ett inlägg om barn som springer runt på tävlingsplatserna och för att citera mig själv så skrev jag även följande ”Om ni fortfarande inte förstår, tänk er att barnet är er häst, för inte släpper du väl den lös på tävlingarna” Vilket jag nu inser att det kanske inte var det smartaste draget med tanke på att svaret på den frågan tydligen är ”Jo, det gör jag”.

NH i all ära, men kom igen… Håll i din häst på tävlingsplatsen, en olycka händer så lätt. Om man nu ens kan kalla det en olycka när någon avsiktligt har släppt sin häst…  

 
Mikaela

Ja, både ungar och hästar ska man hålla hårt i, både för sin egen och andras skull. Som du skriver, en olycka händer så lätt och det enda man kan göra är att försöka undvika det i den mån det går.

Svar: Härligt att du håller med :)
Divorce your horse

Noomie Sundell

Nemen faktiskt. Säkerheten kommer i första hand!

Svar: Ja visst gör det
Divorce your horse

Sätilaryttaren

JAg har alltid hållit hårt i Håjt när vi har varit på utflykt, skulle aldrig riskera hans eller någon annans liv, usch!

sv; tack för bloggtipsen jag får kolla in dem :)

Svar: Härligt att höra :)
Divorce your horse

bella

Känns som en självklarthet att alltid hålla i sin häst?
Jag kan släppa min ena lös i skogen. Så vi kan jogga ihop. En skog där det aldrig är någon annan. Men till skogen, och hem från skogen går han alltid "kopplad". Varför ta onödiga risker?
Och på en tävlingsplats.. Det är som gjort för olyckor om både barn eller hästar springer runt!

Svar: Ja visst känns det som en självklarhet, men tydligen inte... Att göra som du gör och släppa hästen i en skog där ingen är, är ju en helt annan sak :)
Divorce your horse

Vanessa andersson

skulle aldrig våga släppa min häst. De är flykdjur och ja har inte lust att jaga min ponny, som dessutom är snabb hah ;) Förstår inte ens hur tanken på att släppa sin häst kommer, det är en självklarhet. Säkerhet är a och o

Svar: Håller med säkerhet är verkligen a och o :)
Divorce your horse