Om jag behöver hjälp (not) söker jag hjälp

Ska man skratta eller ska man gråta? Fick ett samtal av en tränare som sökte häst till sin elev. Visst tänkte jag det låter ju bra, så vi bokade in en tid (dagen efter) då de skulle komma och titta på hästen. När de sedan kom, eller ja, det var ju just det, att de inte var de. Det var bara tränaren som kom. Hon förklarade att eleven bestämt sig för att inte köpa häst, men att hon ville prova hästen och se om den kunde passa en annan elev. Ja, ja tänkte jag, hon är ju här så det är väl bara prova.

Hon tittar först på hästen då vi visar upp den och tycker att den är väldigt fin. Sedan hoppar hon upp och det går bra. Därefter börjar hon sälja in sig själv om hur hon skulle kunna hjälpa till och utbilda hästen, och att hon ofta åkte runt för att rida andras hästar.

Men snälla du, du var väl påläst om mig och mina meriter innan du kom hit? Du vet att jag har ridit in och utbildat flertalet hästar. Du vet att jag tränar för tränare med betydligt högre status. Vad får dig då att tro att jag skulle byta ner mig, och vad får dig att tro att jag behöver hjälp med denna fina, underbara häst, som du själv uttryckte att den är?

Den arroganta attityden att dels inte informera innan man kommer att den som var intresserad inte längre är det. Att dels tro att jag inte tar hjälp när jag behöver det och att även vara så arrogant och tro att man själv är så jädra bra att man kan rida till en häst bättre som redan är ”liksidig, har fin bjudning, bra steg och ett mycket trevligt psyke” (hennes egna ord), det gör mig något förbryllad och väldigt irriterad. 

 
B.

Vissa människor kommer man nog aldrig att förstå sig på...

Svar: Du har nog helt rätt!
Divorce your horse

Elin

Usch då, vissa människor alltså...

Svar: Ja ibland så undrar man verkligen...
Divorce your horse

Kajsa

Folk alltså... Ibland förstår man verkligen inte, haha!

Svar: Ja i bland har man väldigt svårt att förstå sig på folk...
Divorce your horse

Caroline

Haha vilken människa ...

Svar: Ja du det finns tydligen människor till allt...
Divorce your horse

MADDISENJ.SE

Tack för din kommentar :)

Svar: :)
Divorce your horse

Jossan

Haha men vilken mupp!

Svar: Ja verkligen!
Divorce your horse

Escaping Reality-ett nytt liv

Hahaha, desperat försök att marknadsföra sig själv och ragga jobb kanske? Är du säker på att någon av de där "eleverna" verkligen finns på riktigt?

Svar: Tror att du har helt rätt, det fanns nog ingen elve och det hela var nog ett väldigt desperat försök att få jobb. Sorgligt, men det är nog sanningen...
Divorce your horse

Marika Yngvesson - Elitryttaren

Vissa människor asså.. :P

Svar: Ja ibland så undrar man...
Divorce your horse

Molly Bergh

Att folk ens har mage att ringa en tid och sen åka och försöka sälja in sig hos någon? Usch, mår ju nästan illa haha!

Svar: Ja det är ganska så sjukt egentligen, inget man själv skulle göra.
Divorce your horse

Kameratrollet

Tror du hon läser bloggen?

yllefilt.blogg.se

Åjdå, så märkligt. Vilken uppfriskande blogg.

Svar: Roligt att du gillar min blogg! :D
Divorce your horse

Madeleine

Ibland är vissa människor riktigt härliga! ":D"..

Svar: Ja det har du helt rätt i, hihi... ;D
Divorce your horse