Nattens diskussioner går över styr???

Igår kväll efter en lyckad tävlingsdag samlades nästan hela gänget, Herr och Fru adel, Bruttan och Ben, jag själv och några till väsentliga människor. Jag fick då för mig att det skulle vara väldigt roligt att berätta om mina tankar och funderingar om hur mitt hästliv skulle kunna utvecklas till ett stuteri. Alla tyckte att det lät som en väldigt bra idé och lite senare under kvällen hade jag kommit på en perfekt plan för hur mitt företag skulle se ut och hur det skulle få kunderna att kunna urskilja mig från de andra stuterierna.

Jag kom nämligen på en (enligt mig själv) briljant idé, nämligen att fölen skulle bli döpta efter maträtter t.ex. El Maco Grande, Cordon Bleu, Carpaccio osv. Som slogan på mitt företag skulle jag sedan ha den perfekta frasen ”Vi säljer den bästa maten”.

Magstarkt eller inte? Jag vet inte… men just nu, så här sent, då mina ögon är så trötta att jag knappt kan se vad klockan är och mina fingrar går slött över tangenterna så tycker jag att det låter som en extremt bra idé…     

Please don´t shoot me, I´m intoxicated with horse thoughts!

 (Observera! Jag har tagit patent på det här)
B.

Hahaha.... Låter ju som en strålande idé ;D

Svar: Ja men eller hur ;D
Divorce your horse

Tilda

Hahaha

Svar: Visst är det en kul idé ;D
Divorce your horse

Mymind

Fina funderingar, och viktigt att tänka framåt! Men... kanske du ändå kunde fundera två gånger till på din slogan... :). Håller den varje dag i en hel vecka kanske den är bra... Nu är det lax i ugn som gäller här :)! Ha en bra dag!

Svar: Jo men visst kan jag göra det, jag tänker en stund till och så får vi se om det blir någon annan slogan ;)
Divorce your horse

Johanna

Haha vilka härliga funderingar! ;) Dock så vet jag inte om din slogan skulle få folk intresserade av hästarna... Kanske vore smart att fundera några gånger till på det. Men tycker om idén att döpa hästarna efter maträtter, har själv funderat på att börja döpa våra katter efter olika godissorter. ;) Kooom Haribonallen, dags att ääätaaa...

Svar: Hehehe... Förstår inte alls varför min slogan skulle komplicera till det ;) Men jag lovar att tänka till en gång extra för säkerhets skulle ;)
Divorce your horse

Emelie

The mind works in mysterious ways, speciellt mitt i natten :P

Svar: Ja visst gör den det ;)
Divorce your horse

Molly Bergh - Dressyrryttare

Varför inte? Jag tycker att du ska köra på det, speciellt MED din slogan ;)

Svar: Härligt! Då är det i alla fall någon som tror på min geniala idé ;D
Divorce your horse

Tuva Björnwall

Haha härliga funderingar :D

Svar: Ja men visst är det ;D
Divorce your horse

Ida

Haha, född upp en häst som heter "chips" så köper jag na'. För du behöver ju min ponny inte känna sig så ensam när man pratar fredags mys *hehe* 😂

Svar: Haha... skulle ju vara perfekt speciellt på fredagar när dina kompisar undrar vad du ska göra. "Jag ska ha lite fredags mys med Chips och Dip" :D
Divorce your horse

Hanna Arvidsson

Hahaha... Du är bara för kul :D

Svar: Haha... Ja ibland så ;D
Divorce your horse