Många vill ha en taxihäst, men inte jag…

Det snackas allt mer om så kallade taxihästar och att många vill ha dem. En taxihäst är en häst som man kan slänga upp vilken halvtaskig ryttare som helst på och hästen fixar det ändå och kör således runt med ryttaren från start till mål. Jag däremot jag vill inte ha en taxihäst, jag menar varför ha en taxihäst när man istället kan satsa på en privatchaufför? Jag vet inte om det är min bacillskräck som talar nu, men skulle jag någon gång köpa en självgående häst skulle jag definitivt köpa en privatchaufför. Men till den dagen får jag helt enkelt vrida på ratten och växla själv. 

 
Marika Yngvesson - Elitryttaren

Föredrar också privatchaffis ;)

Svar: Hihi... ja om man får välja mellan en taxi och en privatchaffis så är det helt klart det sistnämnda som gäller ;)
Divorce your horse

Emelie

Jag föredrar att sitta vid ratten själv :P

Svar: Ja det brukar ge lite mer känsla och vara lite roligare :)
Divorce your horse

Marica

Föredrar att växla och vrida på ratten själv jag ;)

Svar: Ja det är riktigt härligt :)
Divorce your horse

Lovisa Magnusson

Haha ;D
Igår agerade jag dock annan slags privatchaufför och körde hem (med sulky) min kompis, haha ;)

Svar: Låter väldigt trevligt :)
Divorce your horse

Caroline - mamma utomlands

Men åh, tack tack tack! :)

Låter lite häftigt med taxihästar :P

Svar: Ja lite häftigt är det ju ändå ;)
Divorce your horse

Tuva Björnwall

Jag föredrar att själv sitta vid ratten, haha ;)

Svar: Ja det kan vara kul att få bestämma åt vilket håll man ska köra :)
Divorce your horse

Mymind

Tack för en intressant fundering och kul formulering, igen...! Som ridskoleryttare tycker jag ju att charmen ligger i de olika utmaningarna de olika hästarna ger en. De ska ju inte göra sina uppgifter för att ridläraren säger det (sånt irriterar bara), utan för att jag ber om det. Och kan jag inte be rätt så får jag ju lära mig! That´s the point, ju! :)

Svar: Ja men visst är det så :)
Divorce your horse

Johanna

Skulle bli så tråkigt med en självkörande häst haha. Poängen med ridningen tycker jag att är att försöka komma överens med olika hästar med olika personligheter. :) Bra inlägg!

Svar: Ja man skulle nog tröttna ganska så snabbt tror jag :)
Divorce your horse

madeleine magnusson

Skönast att sitta vid ratten ju haha. ;) Skit tråkigt med hästar som gör allt själva, lite motstånd måste man ju ha. :)

Svar: Ja det blir nog lite roligare när det är en utmaning och allt inte går via automatik :)
Divorce your horse

my

Haha klockren!

Svar: Tack!! :D
Divorce your horse

Denise

Haha taxihäst var något nytt! :D

Svar: Ja det är väl ett ganska så nytt begrepp :)
Divorce your horse