När toksken blir till plogben

Fortare än vinden de far mellan hindren. Ja, när ryttaren drabbas av fartblindhet och ser farten som en lösning på alla problem, ja, då kan det sluta med ett och annat krokben.

Att skena in en häst i ett hinder kan sluta på många sätt, denna ryttare visade upp tre.

Nr 1. Hur man harvar banan så nära inpå hindren som möjligt. Det blir en sorts slidestop som lämnar djupa räfflor i banan, hur snyggt som helst ;).

Nr 2. Hur man på bästa sätt kan ploga ner ett hinder, och göra ett roligt plockepinn för de uttråkade funktionärerna.

Nr 3. (Min favorit), det är här som ryttare använder hästen som den coolaste katapulten ever. 

 Inte ens herr häst kan hålla sig för skratt när ryttaren flyger så galant...
Emilie Persson

Sv: Svarar här med ifall du inte läser mitt inlägg. Tack så mycket för kommentaren! Jag tror också på honom! Om inte annat tror jag att det är en häst ja kommer få ha mycket kul med :D!

Kim

Vilken skoj bild!

Svar: Visst är den:) Det är inte alla dagar som man får se en häst skratta;)
Divorce your horse

Marica

ahah åhh när ryttare blir drabbade av fartblindhet springer jag gärna där ifrån ;) haha

Sophie S. Varnäs

Svar: Kul att du gillade tipsen! Och jadu, ett ridhus hade jag inte tackat nej till i första taget... ;) Tur dock att det finns belysning!

Escaping Reality

Haha, du är en mästare av att se det positiva i allt!

Amanda & Lilleman

Hua

Amanda & Lilleman

Hua